Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv
Pēc nedaudz vairāk nekā nedēļas startēs šā gada Latvijas autokrosa čempionāts, tāpēc sportisti arvien aktīvāk veic licencēšanās procesu. Klašu sastāvi vēl pieticīgi, taču parādās patīkamas nianses un braucēju plāni, vēsta portāl “autocross.lv”.
Pašlaik – visai prognozēti – visvairāk dalībnieku pulcējas 2000 Super klasē – vienīgā kategorija, kurā jau būtu posma ieskaitei nepieciešamais kvorums. No līdz šim vērotā pamatsastāva licences nokārtojuši Edijs Ošs, Mārtiņš Starks, Juris Spīķis un Oskars Troika. Nojaušams, ka šajā klasē varētu nonākt arī Normunds Akmentiņš. Pērn sezonas nogalē daudzsološi atgriezušais Juris Smilga jau licencēts šim gadam. Nodomus neslēpj arī folkreisa pērnās vasaras un šīs ziemas kausu otrās vietas ieguvējs Mārtiņš Spīķis, kurš Facebook leģendārā Peugeot 206 fotogrāfijai parakstījis: “Ar milzīgu ģimenes atbalstu šo Peugeot 206 atkal vedīšu trasē, kā arī debitēšu Latvijas čempionāta 2000 Super klasē! Būšu pēc kārtas ceturtais no brāļiem, kas startējis ar šo auto! Brāļi kopā izcīnījuši piecus čempiontitulus, divus Latvijas čempionātā, trīs Baltijā!”
Arī 1600 klasē, šķiet, būs labs sportistu pulks. Pērnā gada rudens bažas, ka klase šogad varētu cīnīties ar kvoruma problēmām, ir mazinājušās. Pašlaik licences sakārtojuši četri braucēji: vicečempions Raimonds Mūrnieks, Mareks Dainis, kā arī čempionāta debitanti Pēteris Āboliņš un Krists Valters.
Raimonds, pēc visa spriežot, šogad varētu kļūt par čempionāta galveno favorītu, vismaz pagaidām tā šķiet. Tikmēr Mareks Dainis būvē jaunu Hondu šai klasei: “Darbi iet uz priekšu, jaunajā virsbūvē no iepriekšējās mašīnas puse mezglu jau pārlikta. Šonedēļ tiek ielikts dzinējs, tad paliek tikai sīkumi – degvielas tvertne, logi un pārējais.”
Pēteris Āboliņš debijai gatavo savulaik rallijā braukušu VAZ 2108. Savukārt Krists Valters šobrīd ir jaunākais no licencētajiem sportistiem: 15 gadi. Kurzemnieks līdz šim aizvadījis vairākas amatieru treniņsacīkstes, nu briest debijai čempionātā.
Klasē bez regulārajiem braucējiem fragmentāri plāno parādīties arī Kaspars Silenieks, Sandis Džeriņš un Jānis Balodis – braucēji neplāno pilnu čempionātu, bet uz starta redzēsim, cerams. Runā, ka pilnu sezonu klasē varētu mēģināt aizvadīt titulētais Reinis Lilienšteins.
Šīs starpsezonas klašu karaliene(s) ir reformētā(s) Open klase(s). Vairākkārt pieminētais nosacījums – astoņi licencēti sportisti līdz 24. martam, lai būtu čempionāta statuss – rada zināmu intrigu. Vispārpieņemtā patiesība līdz šim bijusi, ka Open 2500 sapulcēs nepieciešamos astoņu dalībniekus, turklāt nupat izskatās, ar drošu uzviju. Savukārt Open 3500 savu pulciņu nesavāks. Taču par lielo klasi – pēdējā brīža rāvienam vēl ir laiks un, interesanti, ka licenci kā šīs klases braucējs nokārtojis neviens cits kā Aldis Zēbergs. Ja šis manevrs varētu kalpot par pēdējā brīža brīnuma aizsācēju, tad pārējiem ir atlicis pavisam maz, lai izveidotu klasi.
Aldis gan apzinās, ka Latvijas čempionātā diez vai klase būs. Šo sezonu paredzēts pavadīt bez konkrētas programmas – starts Lietuvas Eiropas čempionāta posmā, tuvākajās rallijkrosa sacensībās. Šis plāns saskan arī ar citu pērnā gada Open braucēju, kuri atbilstu Open 3500, plāniem. Starp citu, klasei ir reāla Baltijas autokrosa čempionāta norise, taču tad nepieciešamas aktivitātes no lietuviešu puses. Pa abām valstīm sapulcēt sešus dalībniekus Baltijas posmos būtu pat iespējams.
Open 2500 klasē šobrīd pieci licencēti braucēji – jau iepriekš minētajiem Harijam Līgotnim, Jānim Kozlovskim un Kristapam Ašmanim pievienojušies Ints Jeršovs un Raivis Grigorovičs, kurš gatavojas čempionātam šajā klasē ar jaunu auto. Noprotams, ka tuvākajās dienās būs papildinājumi, kas arvien pārliecinošāk pietuvos klasi čempionāta statusam. Iespējams, klasē šogad redzēsim arī neticamus tehnikas brīnumus, taču – lai tie realizējas, tad pētīsim.
VAZ Klasika klasē šobrīd četri licencēti braucēji – čempions Arnis Odiņš, pieredzējušais Edijs Zimza, pērn čempionātā debitējušais Edgars Elsts, kā arī šogad debijas sacīksti plānojošais Rinalds Apiņš.
Pašlaik visklusākā no visām ir B600 klase, lai gan starpsezonā tā sakūla tehniskas dabas jautājumus par to, kāda bagiju klase izskatīsies tuvākajā nākotnē. Braucēji būs un daudz. Uz starta arī Jānis Baumanis, kurš šobrīd ir vienīgais licencētais klases braucējs. Un nē, ne tas Jānis Baumanis, kuru padomājāt! Sakritības rezultātā šogad krosā debitēs cits Jānis, ne tas, kurš divkārtējais šīs klases Latvijas čempions. Ā, un jā, arī Eiropas rallijkrosa čempions un pasaules čempionāta dalībnieks.
B600 klasē līdzšinējā čempione Beate Klipa varētu netikt uz visiem posmiem visai pamatīgās citu disciplīnu programmas dēļ – šogad paredzēts arī kartings, autošoseja un rallijkross. Runā, ka šogad pa retam uz starta redzēsim arī Valteru Zīvertu.
Starp citu, šogad atkal tiks aizvadīts Baltijas kauss smagajām automašīnām, no kurām viens posms notiks vasarā Smiltenē. Pašlaik viens Latvijas licenci saņēmušais braucējs smago auto cīņām B6000 klasē ir Intars Bališevs.
Visi minētie pašlaik ir visi nacionālā līmeņa krosa licences saņēmēji, taču, saprotams, tas ir tikai sākums. Vai pamanījāt, ka katrā klasē ir jauni sportisti? Tendence iepriecinoša!
Līdz šim folkreisā un LAF Krosa komisijas kausā startējušais Armands Pārupe šodien kļuvis par vēl vienu licencētu Latvijas čempionāta Open 2500 klases braucēju. Sagatavots jauns Volvo S60, taču apaļīgo Volvo invāzija šogad trasēs būs pamatīga.
Pēc sezonām folkreisā un krosā Pārupe ar priekšpiedziņas Volvo S60 gatavs debijai Latvijas autokrosa čempionātā. Līdz ar to šobrīd Open 2500 klasei licencējušies seši braucēji, vēl solis tuvāk čempionāta statusam.
Armands ar S60 startēja jau pērn. Taču čempionātam sagatavots jauns auto, bet kopumā šādi Volvo būs trīs. Vēl bez čempionāta mašīnas viens Volvo cīnīsies LAF Krosa komisijas kausā, bet vēl viens (pērnais) – folkreisā. Armands, kurš kopā ar vārda brāli un kolēģi, folkreisā startējošo Armandu Aseriņu ikdienā nodarbojas ar Volvo rezerves daļu tirgošanu (tad nu gan pārsteigums!), ievilkuši krosa saimē vēl vairākus entuziastus. Vēl bez minētajām Volvo mašīnām folkreisā uz starta būs arī divi BMW automobiļi.
Starp citu, pirmais un pašlaik vienīgais folkreisā startējušais Volvo pērn bija Andrejam Lajevskim, kurš pierādīja, ka ar aizmugures piedziņas auto var sasniegt izcilus rezultātus. Pērn Vasaras kausā sasniegta trešā vieta. Taču pēc sezonas šis Volvo 940 piedzīvoja savu pēdējo avāriju un šogad trasēs vairs nebūs redzams. Tomēr Andrejs folkreisa sezonai gatavojas – ar jaunu auto un, lai arī cenšas paturēt noslēpumā tā marku un modeli, saka priekšā, ka Latvijas krosa vidē šāds auto nav bijis. Tā kā izteiktie Klasiku automobiļi BMW, VAZ, Volvo, utt, ir manīti, minējumi virzās Mercedes virzienā. Taču gaidīsim Andreja atzīšanos.
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv
Ziemas autosprints ''Smiltene 2016'' Kopvērtējuma rezultāti: http://www.teperis.lv/lv/page/126
Nolikums vēsta, ka Latvijas čempionāta dalībniekiem jānokārto licencēšanās procedūra mēnesi pirms pirmās sacīkstes, kurās sportists plāno startēt čempionātā. Tas nozīmē, ka tiem, kuri gatavojas startam Smiltenē 24. aprīlī, formāli palikušas deviņas darba dienas, lai ķertos pie procesa.
Lai arī šis noteikums spēkā ir jau vairākus gadus, ikgadējā LAF Krosa komisijas vadītājas pretimnākšana licencēšanās termiņa ievērošanu padarījusi formālu. Taču šogad pēdējā diena var būt daudz izšķirošāka, jo faktiski noteiks Open klašu statusu šā gada Latvijas autokrosa čempionātā. Ja 24. marta vakarā nebūs astoņu licencētu Open 2500 un astoņu Open 3500 klases braucēju, klasēm čempionāta statuss netiks piešķirts.
Visticamāk, Open 3500 klasei neizdosies uzsākt cīņu par Latvijas čempiona titulu – šobrīd nav ziņu, ka sportisti censtos tuvoties čempionāta statusam. Reāli arī Latvijā šobrīd, šķiet, nav astoņu šīs klases braucēju un vienīgā cerība varēja būt kaimiņvalstu braucēju piesaistīšana.
Starp citu, Open 3500 klases čempionāta statusa nesasniegšana nenozīmē šīs klases eksistences beigšanos – tā jebkurā gadījumā saglabāsies kā viena no Latvijas autokrosa klasēm, kura krosa režīmā varēs darboties, piemēram, LAF Krosa komisijas kausa posmos.
Open 2500 klasē šobrīd licences sakārtojuši trīs sportisti – Harijs Līgotnis, Jānis Kozlovskis un Kristaps Ašmanis. Tātad vēl ir iztrūkums klases grāmatvedībā. Taču pēc sarunām noprotams, ka kvorumam vajadzētu sapulcēties – galvenais nenokavēt.
Latvijas čempionāts startēs ar pirmo posmu Smiltenē, Tepera trasē, 24. aprīlī.
VairākFoto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv
Ceturtdien Saeima otrajā lasījumā ir atbalstījusi grozījumus Sporta likumā, nosakot, ka turpmāk sporta sacensības autosportā, motosportā un ūdens motosportā drīkstēs rīkot tikai licencētās trasēs vai norises vietās.
Tāpat zināms, ka sacensības turpmāk drīkstēs notikt vien tāda galvenā tiesneša vadībā, kurš ir licencēts attiecīgajā atbilstošas kategorijas sporta veidā.
Autosportā trases un tiesnešus licencēs Latvijas Automobiļu federācija (LAF), motosportā tādas tiesības būs Latvijas Motosporta federācijai (LaMSF), savukārt ūdens motosportā – Latvijas Ūdens motosporta federācijai (LŪMSF).
LAF uzskaitē šobrīd atrodas trīs kartinga trases un sešas autokrosa/rallijkrosa trases. LamSF uzskaitē ir 19 motokrosa trases, kā arī divas spīdveja trases. Tādos motosporta paveidos kā triāls, enduro un citi trases licencēšana notiek uz vienu dienu.
Izmantotie resursi:
www.leta.lv
2016.gadā “LMT Autosporta Akadēmija”, sadarbībā ar Latvijas Automobiļu federācijas kartingu komisiju un Valsts Izglītības Satura centru, nolēmusi aizsākt Latvijā vēl nebijušu projektu – Skolu kartingu kauss. Projekta ietvaros paredzēts vismaz septiņām mācību iestādēm bez maksas piešķirt sporta kartingus dalībai sacensībās un treniņos Latvijas teritorijā.
Unikālā projekta pamata uzstādījumi ir veicināt un iedvesmot skolu audzēkņus motivēti aizpildīt brīvo laiku, izglītot sevi tehniskajā jaunradē, kā arī pievērsties autosportam. Lai to veicinātu, nolemts skolām piešķirt Itālijā ražotos “GoldKart” sporta kartingus startiem ProKart sacensībās TK-Senior klasē, kā arī projekta dalībniekiem aizvadīt seminārus un treniņus Latvijā zināmu autosportistu vadībā.
Dainars Dambergs, LMT Autosporta Akadēmijas vadītājs: “Mūsu akadēmijas mērķis ir atrast autosporta jaunos talantus, atbalstīt viņus, izglītot un dot iespēju sevi pierādīt autosporta vidē. Gan Latvijā, gan visā pasaulē ir pierādījies, ka kartings ir labākais veids kā iesākt savas autosporta gaitas. Braucot ar kartingu, iespējams trenēt reakciju, apzināties savu ātruma baiļu slieksni un izprast tehniku. Arī abi šā brīža “LMT Autosporta Akadēmijas” autosporta komandas piloti ir lieliski kartingisti – rallists Mārtiņš Sesks šajā sporta veidā pavadījis vairākus gadus un ir elektrokartingu “Blue Shock Race” oficiālais testpilots, savukārt divkārtējā Latvijas čempione autokrosā Beate Klipa sevi nemitīgi pilnveido, braucot ar kartingu. Esam pārliecināti, ka bez sportiskā azarta jaunais projekts veicinās arī saliedētību skolā starp jauniešiem un pasniedzējiem, vēlmi darboties komandā, kā arī tā būs iespēja padziļināti iepazīt tehniku un popularizēt savu skolu kā modernu un aizraujošu izglītības iestādi.”
“LMT Autosporta Akadēmija” aicina visas skolas, kas ieinteresētas saņemt sporta kartingu, pieteikties dalībai projektā, līdz 2016. gada 15. martam aizpildot reģistrācijas anketu mājas lapā www.autoakademija.lv. Jo īpaši šajā projektā aicinātas pieteikties profesionāli tehniskās vidusskolas vai tehnikumi, kuros tiek apmācīti automehāniķi vai radniecīgu profesiju pārstāvji. Tomēr projektā drīkst piedalīties arī jebkura cita vispārēji izglītojošā vidusskola vai interešu izglītības iestāde, ja tā spēj nodrošināt nepieciešamo materiāli-tehnisko bāzi projekta kvalitatīvai norisei.
“Aicinu ikvienu jaunieti, kuram interesē autosports un ir vēlme to izmēģināt profesionālā līmenī, pieteikties. Mēs palīdzēsim! Pati plānoju šogad piedalīties visās ProKart kartingu sacensībās, kur jauniem censoņiem labprāt sniegšu padomus un atklāšu mazos autosporta noslēpumus, ko esmu izzinājusi,” stāsta divkārtējā Latvijas čempione autokrosā Beate Klipa, kas jau otro gadu ir LMT Autosporta Akadēmijas pilote.
Zīmīgi, ka sezonas garumā “LMT Autosporta Akadēmijas kartingu kausā” par uzvarētāja trofeju cīnīsies nevis individuāli sportisti, bet tieši skola. Turklāt sezonas gaitā vērtēti tiks ne tikai uzrādītie sportiskie rezultāti, bet arī skolnieku prasmes tehnikas sagatavotībā un mārketingā. Skolas, kas piedalīsies pirmajā “LMT Autosporta Akadēmijas kartingu kausā” un saņems bezmaksas kartingus, tiks paziņotas ne vēlāk kā 22. martā.
„LMT Autosporta Akadēmijas” ģenerālsponsors jau sesto gadu ir „Latvijas Mobilais Telefons”. Visas komandas – projekta dalībnieces – dāvanā saņems arī jaunos “Samsung Galaxy A3” viedtālruņus. Ar eļļām un smērvielām akadēmiju apgādās „Motul”, bet “P1” autosporta apģērbu izplatītājs “Baltic Motorsport Promotion” piedāvās skolām īpaši izdevīgus noteikumus autosporta kombinezonu iegādē. Sabiedrisko attiecību atbalstu skolām nodrošinās „One Communications”, bet projekta mediju sadarbības partneris būs raidījums „Zebra”. Tāpat “LMT Autosporta Akadēmiju” 2016. gadā atbalsta arī “Rallija Klubs” un “Guard Systems”. Tiešraides no autosporta sacensībām “LMT Straumē” nodrošinās “Tagad.TV”.
Aktuālo informāciju par LMT Autosporta Akadēmiju var iegūt mājas lapā www.autoakademija.lv un sociālo tīklu kontos – Twitter: @Auto_Akademija, Instagram: Auto_Akademija, facebook.com/AutosportaAkademija un youtube.com/LMTAutosportaAkademija
Papildu informācija:
Anda Treija
LMT Autosporta Akadēmija
Sabiedriskās attiecības
M: 27545441
e-pasts: [email protected]
Vairāk2016.gadā “LMT Autosporta Akadēmija”, sadarbībā ar Latvijas Automobiļu federācijas kartingu komisiju un Valsts Izglītības Satura centru, nolēmusi aizsākt Latvijā vēl nebijušu projektu – Skolu kartingu kauss. Projekta ietvaros paredzēts vismaz septiņām mācību iestādēm bez maksas piešķirt sporta kartingus dalībai sacensībās un treniņos Latvijas teritorijā.
Unikālā projekta pamata uzstādījumi ir veicināt un iedvesmot skolu audzēkņus motivēti aizpildīt brīvo laiku, izglītot sevi tehniskajā jaunradē, kā arī pievērsties autosportam. Lai to veicinātu, nolemts skolām piešķirt Itālijā ražotos “GoldKart” sporta kartingus startiem ProKart sacensībās TK-Senior klasē, kā arī projekta dalībniekiem aizvadīt seminārus un treniņus Latvijā zināmu autosportistu vadībā.
Dainars Dambergs, LMT Autosporta Akadēmijas vadītājs: “Mūsu akadēmijas mērķis ir atrast autosporta jaunos talantus, atbalstīt viņus, izglītot un dot iespēju sevi pierādīt autosporta vidē. Gan Latvijā, gan visā pasaulē ir pierādījies, ka kartings ir labākais veids kā iesākt savas autosporta gaitas. Braucot ar kartingu, iespējams trenēt reakciju, apzināties savu ātruma baiļu slieksni un izprast tehniku. Arī abi šā brīža “LMT Autosporta Akadēmijas” autosporta komandas piloti ir lieliski kartingisti – rallists Mārtiņš Sesks šajā sporta veidā pavadījis vairākus gadus un ir elektrokartingu “Blue Shock Race” oficiālais testpilots, savukārt divkārtējā Latvijas čempione autokrosā Beate Klipa sevi nemitīgi pilnveido, braucot ar kartingu. Esam pārliecināti, ka bez sportiskā azarta jaunais projekts veicinās arī saliedētību skolā starp jauniešiem un pasniedzējiem, vēlmi darboties komandā, kā arī tā būs iespēja padziļināti iepazīt tehniku un popularizēt savu skolu kā modernu un aizraujošu izglītības iestādi.”
“LMT Autosporta Akadēmija” aicina visas skolas, kas ieinteresētas saņemt sporta kartingu, pieteikties dalībai projektā, līdz 2016. gada 15. martam aizpildot reģistrācijas anketu mājas lapā www.autoakademija.lv. Jo īpaši šajā projektā aicinātas pieteikties profesionāli tehniskās vidusskolas vai tehnikumi, kuros tiek apmācīti automehāniķi vai radniecīgu profesiju pārstāvji. Tomēr projektā drīkst piedalīties arī jebkura cita vispārēji izglītojošā vidusskola vai interešu izglītības iestāde, ja tā spēj nodrošināt nepieciešamo materiāli-tehnisko bāzi projekta kvalitatīvai norisei.
“Aicinu ikvienu jaunieti, kuram interesē autosports un ir vēlme to izmēģināt profesionālā līmenī, pieteikties. Mēs palīdzēsim! Pati plānoju šogad piedalīties visās ProKart kartingu sacensībās, kur jauniem censoņiem labprāt sniegšu padomus un atklāšu mazos autosporta noslēpumus, ko esmu izzinājusi,” stāsta divkārtējā Latvijas čempione autokrosā Beate Klipa, kas jau otro gadu ir LMT Autosporta Akadēmijas pilote.
Zīmīgi, ka sezonas garumā “LMT Autosporta Akadēmijas kartingu kausā” par uzvarētāja trofeju cīnīsies nevis individuāli sportisti, bet tieši skola. Turklāt sezonas gaitā vērtēti tiks ne tikai uzrādītie sportiskie rezultāti, bet arī skolnieku prasmes tehnikas sagatavotībā un mārketingā. Skolas, kas piedalīsies pirmajā “LMT Autosporta Akadēmijas kartingu kausā” un saņems bezmaksas kartingus, tiks paziņotas ne vēlāk kā 22. martā.
Vairāk