Līdz pieteikumu bezsankciju termiņam pirms Latvijas un Baltijas pirmā posma Smiltenē atlikušas desmit dienas. Dalībnieku saraksti pildās, parādās pirmie pārsteigumi.
Sportisti 24. aprīļa sacīkstei smiltenē, Tepera trasē var pieteikties līdz 14. aprīlim. Var, protams, arī vēlāk, vienīgi tad tiek zaudēts laika kontroles rezultāts un pirmajā kvalifikācijas braucienā jāstartē no pēdējās starta vietas.
Tātad desmit dienas līdz pieteikumu termiņam. Latvijas un Baltijas čempionāta klasēs jau pulcējas kvorumam nepieciešamie dalībnieku daudzumi: 1600, 2000 Super, VAZ Klasika un B600 jau sasnieguši vismaz sešus pieteikumus. Tuvu šim panākumam arī Baltijas Buggy 1600 klase. Vēl zināms darbs veicams “jaunajai” Open 2500 klasei, kā arī tradicionāli kavējošajai Mini bagiju kategorijai. Arī Open 3500 tiek solīti papildinājumi.
Starpsezonas nosacītās krīzes klases bija 1600 un jebkurš Open veidojums. 1600 klase jau sasniegusi sešu braucēju kvorumu, turklāt ar to pieteikumu skaits varētu nebeigties. Sarakstos bez klases pēdējo gadu regulārajiem dalībniekiem Raimonda Mūrnieka, Jāņa Grīnvalda un Mareka Daiņa atgriežas Jānis Lideris. Jānim pēdējie gadi krosā nesuši vairāk vilšanos nekā izdošanos – parasti viss noslēdzās vienīgajā startētajā sacīkstē ar motora defektu, vai, kā 2014. gada nogalē – ar avāriju. Tomēr ir aizdomas – ja mašīna ies, Jānis būs nopietns spēlētājs ne tikai cīņā par pjedestālu, varbūt pat par uzvaru.
Patīkami, ka klasē īstajā brīdī ienāk debitanti. Pēteris Āboliņš kaujas gatavībā, tāpat pieteikums no Krista Valtera – 15 gadus jauna braucēja. Krists šobrīd no visiem pieteiktajiem braucējiem ir pārliecinoši visjaunākais (ja neskaita Mini klasi, protams). No salonmašīnu klasēm arī auto vismazākais –Suzuki Ignis!
2000 Super klase šogad atkal būs varenas izrādes veidotāja. Šobrīd pieteikušies astoņi braucēji, kas gan ne tuvu nav galīgais skaits. Pērnā gada cīnītājiem Rihardam Dainim, Jurim Spīķim un Oskaram Troikam lieliski papildinājumi. Atgriežas aizpērnais Latvijas vicečempions Edijs Varnas – neapšaubāmi nopietns spēlētājs. No lietuviešiem pirmais pieteicies gados jaunais Martins Pikčilingis, kā arī pērnais Krosa komisijas kausa trešās vietas ieguvējs Raimonds Lastmanis. Raimonds strauji progresējis gada laikā. Taču, šķiet, divi galvenie intrigas turētāji, vismaz līdz šim, sarakstā ir Mārtiņš Spīķis ar leģendāro ģimenes Peugeot 206, kā arī Aivars Kreijers. Abu ātrums un pozitīvā agresija sola daudz. Tieši cik daudz – laiks rādīs, to vieglāk būs pateikt, redzot visu dalībnieku sarakstu.
Open 2500 klasē pašlaik četri pieteikumi – klasei jāpiestrādā pie dalībnieku skaita, lai apliecinātu nepieciešamību no tās izslēgt līdz šim dominējušās lielās mašīnas. Pieteikušies galvenie favorīti – Jānis Dreimanis un Jānis Kozlovskis, tāpat arī Klasikai uzticīgais Kristaps Ašmanis. Čempionāta debijai gatavojas arī Armands Pārupe – pirmā priekšpiedziņas automašīna Open klasē.
VAZ Klasika ieskaitē šobrīd septiņi pieteikumi, taču arī – tas nav viss. Kaujas gatavībā čempions Arnis Odiņš, kā arī viņa kluba biedri Andris Krieviņš, Edijs Zimza un igaunis Heinars Lehtsārs. Liepājas puses braucēji Gatis Lībis un Kaspars Garkalns gatavi cīņai, tāpat arī Jānis Linde. Klasē, iespējams, ne visi topoši Latvijas čempionāta dalībnieki paspēs uz Smiltenes posmu, taču sezonas gaitā gaidāms “ģimenes pieaugums”.
Interesanti manevri B600 klasē. Divkārtējā čempione Beate Klipa oficiāli noliek kara cirvi Latvijas čempionātā, lai bagijā uzstādītu 750 kub. cm motoru un dotos uz NEZ Kroskartu čempionāta CK Xtrem klasi. Beate atsaukusi sākotnējo pieteikumu Smiltenes posmam. Un tas nozīmē, ka visiem pārējiem ir brīvs ceļš uz uzvaru!
Šobrīd seši pieteikumi. Kaujai gatavojas brāļi Jānis un Gatis Geisteri, Gints Astrauskis, Jānis Kļava un Lauris Brikainis – pērn jau trasēs redzēti braucēji. Pieteicies arī debitants, kurš pirmajā gadā var sajaukt līdzjutēju prātus ja ne braukšanas, tad noteikti sava vārda un uzvārda dēļ – Jānis Baumanis. Sakritība, protams, varena.
Baltijas Buggy 1600 klasē pieci pieteikumi, no kuriem viens – lietuvietis Gintars Morkevičs, bet pārējie mūsējie. Un te pārsteigums – ierastajiem mūsu braucējiem Mārim Līcim, Jānim Ščerbickim un Mortenam Perševicam pievienojies vēl pērn salonauto 2000 Super klasē startējušais Ritvars Zobens. Ritvars ar bagiju braukšanu koķetēja jau 2014. gada nogalē, startējot vienā B600 klases sacīkstē. Taču likās, ka ar to arī bagiji tiks likti pie malas, jo pērn tika trasē izvestas pat divas 2000 Super mašīnas.
Mini bagiju klasē pašlaik pieteikta tikai mazā leišu meitene Skaiste Prašukaite. Pārējie turpina ievērot klases tradīcijas, nesteidzoties ar pieteikšanos. Taču laika jau vēl pietiek.
Open 3500 klase ir uzsākusi ceļu uz Smilteni. Tā kā klasei nav Latvijas čempionāta ieskaites, sešu braucēju kvorums šķietami nav uzdevums. Tas gan ir aktuāls Baltijas čempionāta kontekstā. Šobrīd “lielajam Openam” uzdevums ir piepulcēt Jānim Borševskim un Aldim Zēbergam papildspēkus, lai klasei būtu vērts doties uz Smilteni. Kaujai gatavojas arī Lauris Unāms un Jānis Augulis, iespējami vēl kādi pārsteigumi. Kā jau vairakkārt uzsvērts – Latvijas čempionāta statusa neiegūšana šogad vēl nav pasaules gals, jāstrādā nākamajām sezonām. Baltijas čempionāta neizgāšana jau būtu solis pareizā virzienā.
Starp citu, Baltijas ieskaitē gaidāms visai smags jauninājums titulu izcīņai. Par Baltijas čempionu braucējs varēs kļūt tikai gadījumā, ja viņš būs startējis visos četros posmos, klasē sezonas laikā būs startējuši ne mazāk kā astoņi braucēji. Ja šie normatīvi netiek izpildīti, uzvarētājs formāli kļūst par Baltijas kausa ieguvēju.
Pašlaik komandu ieskaitē pieteikumu nav, taču tie radīsies tuvāk pirmā posma startam. Zināms, ka būs jauna komanda EVE Autosports.
Junioru kausā pašlaik četri pieteikumi: Krists Valters no 1600 klases, Martins Pikčilingis no 2000 Super un brāļi Geisteri no B600 klases.
Sākam nevarēt sagaidīt!
VairākNeapšaubāmi, starpsezonas galvenā varone kļuvusi Open klase un tās sadalīšana. Aizmirsies pat tas, ka 1600 klase ir uz izmiršanas robežas. Kas un kāpēc notiek Open klasē?
Šobrīd gan braucēju, gan līdzjutēju pulkā ir divas galvenās domas. Lai runā simboli. Aldis Zēbergs: “Nedomāju, ka tas, kas šobrīd ir izdarīts ar Open, būtu pareizi. Vairāk izskatās, ka daži cīnās par uzvarām ar noteikumiem, nevis trasē. Jābrauc visiem kopā un jācīnās, neviens nav neuzvarams. Un klases iekšienē var izdalīt divus čempionātus, kā mums tas bija savulaik deviņdesmito gadu sākumā, kad Gints Bujāns un vēl pa kādam brauca ar pilnpiedziņas mašīnām, bet pārējie ar priekšpiedziņām. Es regulāri braucu mājās ar diviem kausiem – vienu par atlēkušu pjedestāla vietu kopējā ieskaitē, otru par uzvaru savā ieskaitē.”
Aldis, respektīvi, netieši piedāvā pērnā gada Open kausa ieskaiti vienkārši padarīt par vēl vienu čempionātu.
Jānis Kozlovskis: “Klašu dalīšana nav mana kausiņa dēļ. Pirmkārt, tas ir drošības dēļ – nevar Normunda Skribja ZAZ braukt blakus Evolūcijām, jo pie kontakta svara atšķirība ir tik milzīga, ka vieglākais izlido no trases kā korķis, ko mēs jau pāris reizes esam redzējuši. Turklāt pāris lielās mašīnas atņem interesi startēt vairākiem Open pamatbraucējiem, kamēr tik daudz pilnpiedziņu vietā klāt nenāk.”
Jānis Dreimanis: “Ja ļaudis saka, ka Evo, MR2, BMW un ZAZ var braukt vienā klasē, tad man nav skaidrs, kāpēc mēs izdalām tādu sīkumu kā 1600 un 2000 Super priekšpiedziņā? Tad šīs klases ir praktiski vienādas, jo vairāk tāpēc, ka svaru tabula atbalsta mazāko kubatūru. Latvija ir par mazu daudzām Evo nacionālajā autokrosā, viņu nebūs. Savukārt šobrīd, sadalot klases, jau jūtams, kā uz Open riktējas jauni braucēji, arī Klasikas tajā skaitā.”
Par kopējo domu var diskutēt – ir pareizas lietas, bet ir lietas, kurām ir “divi gali”. Par tagadni, nākotni, un arī vēsturi – var grozīt un muļļāt tēmu visādos virzienos. Kas nāk prātā, par šo domājot?
Pirmkārt, lai gan sajūta var rasties, ka šī ir klase kurā “katram lūdzu pa kausiņam!”, gluži novirzīt vainu uz diviem kādu lietu bīdītājiem nav pareizi. Open pirms sadalīšanās bija sportistu sapulce, kurā piedalījās tie, kas piedalījās. Un sadalītās klases ir vairākuma balsojums. Kas, savukārt, ir rets gadījums, kad komisija ļauj sportistiem pašnoteikties.
Otrkārt, par Open loģiskumu tagad… Ja – sauksim lietas vārdos, visi jau zina, kurš kuru domā – Kozlovska cīņa pret Evo izslēgšanu ir uztverama kā dzīšanās pēc kausiņa, tad šajā brīdī publiski ir iemesls pazemot precīzi visas pārējās LČ salonu klases. Atskats vēsturē: protesti bija, kad draudēja savienot 1600 ar 2000 Super. Protesti bija, kad 2000 Super bija jābrauc kopā ar Jerānu, brāļu Kuļikovsku ZAZ, utt. Protesti bija no VAZ, kad viņiem bija jābrauc vienā ieskaitē ar Open. Tātad izbļaustījušies un, attiecīgi, “dzinušies pēc sava kausiņa” ir visi. Un šādā kontekstā divlitru (kādreiz pat 1600, ja nemaldos) RWD pretošanās par trešdaļu smagākajai turbo mašīnai, kura principā atbilst pasaules rallijkrosa čempionāta noteikumiem, būtu pat ļoti piedodami. Daudz piedodamāk nekā pārējos minētajos gadījumos.
Treškārt, par Open vēsturi. Kā mēs vispār līdz šādām klasēm nonācām? Neticami, bet saknes šā brīža Open situācijai meklējamas tālajā 1997. gadā. Līdz tam pāris gadus Latvijas krosā bija izveidota klase ar nosaukumu Klasika 2000. Tās iniciators, Zilākalna trases izveidotājs Oļģerts Vērmanis ar šo klasi bija domājis klasiskās piedziņas VAZ automašīnas, taču tas tā īsti netika definēts – atstāja durvis vaļā BMW un citiem agregātiem. Un tā laika autokross uzķērās, jo 1997. gadā Ilgonis Krūmiņš uz starta izveda VW Kaffer vaboli, kura arī bija ar aizmugures piedziņu, iekļāvās arī 2000 kub. cm. Piebilde – motors aizmugurē. Pilotam nedaudz bija jāpamācās savaldīt šo mašīnu, bet, kad tas tika izdarīts, tika gūts tā gada Latvijas čempiona tituls šajā klasē. Nākamajā gadā ar šo auto panākumu atkārtoja Andrejs Lajevskis, bet maisam gals bija vaļā. Aivis Egle, Māris Druva un Ainārs Igaveņš ar Toyota MR2, Armands Griboniks ar Pontiac Fiero, Helmuts Brazovskis un Ivars Kuļikovskis ar Talbot Matra Murena, Oļegs Ružkovskis ar Mazda RX7, Andris Dambis ar Porsche… Trasē tika izvesti tādi modeļi, par kādiem postpadomju cilvēks pat nenojauta. Lūk arī šā brīža Open dzimšana…
Skaidrs, ka problēma tika pamanīta. No vairāk nekā 30 uz katru posmu braukušajiem žiguļiem pāri nepalika pat puse, klasiskā Klasika iznīka, nelīdzēja pat atsevišķi BMW, kas centās turēt Klasikas kanti. Bija laiks bļāvienam, gana pamatotam.
2002.gadā notika kas līdzīgs, kā šogad ar Open klasi. Tika izveidotas divas kategorijas – 2000 Klasika un 2000 Prototipi. Tātad pirmajā klasiskā Klasika (motors priekšā), otrajā visi pārējie ar aizmugures piedziņas auto. Gluži kā šobrīd, neliels pārsvars bija klases pamatiedzīvotājiem – Klasikai, bet prototipi balansēja uz kvoruma robežas. Taču sekoja abu šo ieskaišu dalībnieku skaita krišanās. Nepalika vairāk ne prototipu, ne, kas interesanti, arī Klasiķu, kuri tik ļoti rāvās uz neatkarību. Ar vienu gadu pietika, lai klases apvienotu atpakaļ un kategoriju nosauktu par Open. Dzīve Open klasei laimīgi ritēja līdz pat 2008. gadam, kad pēkšņi klasē visas sezonas garumā uz starta izgāja tikai 14 dalībnieki. Tobrīd gan visas klases dabūja pa mizu krīzes dēļ. Bet Open ar savu specifisko tehniku kaut kā bija vissāpīgāk. Nāca nākamais gads, kad pie vārda tika fonā tapušās un kausa izcīņas statusā braukušās VAZ klases mašīnas. To nebija tik daudz, lai klase iegūtu Latvijas čempionāta statusu, bet bija tik daudz, lai palīdzētu izvilkt posmu kvorumu Open klasei. Imants Kolomenskis, Jānis Rakuzovs un pāris citi bija tie, kuri tobrīd palīdzēja nenomirt Open klasei – mašīnām ar aizmugures piedziņu. Pretējā gadījumā – bija skaidrs – paliks trīs, četras mašīnas, un pasākums būs galā. Taču skaidrs, arī VAZ braucēji nebija ar mieru būt tikai statistikas veidotāji (gluži kā šobrīd Open 2500 līderi), tāpēc arvien vairāk bruņojās, lai izveidotu savu klasi. 2010. gadā Open klasē vairs čempionātā nestartēja neviens VAZ. Open gan arī vairs nevajadzēja – izrāpjoties no finanšu krīzes atgriezās arī “īstie” Open dalībnieki, turklāt arvien vairāk parādījās runas, ka Open nākotni varētu vilkt nevis VAZ, bet gan pilnpiedziņas mašīnas. Vēl vairāk – 2013. gadā VAZ Klasika ieguva Latvijas čempionāta statusu, izbeidzot žiguļu tēmu.
Ints Jeršovs kā pirmais pretī Jerānam un Kozlovskim izveda pilnpiedziņas Subaru. Taču klases līderi noturēja pozīcijas – Jeršovs vēl mācījās, un skarbi mācījās. Taču jaunai ērai starts bija dots: 2013. gadā ieradās Agris Brediks ar Evo… Ļoti labi – skatītājiem prieks (Latvijas kross čempionāta statusā pilnpiedziņu nebija redzējis vairāk nekā desmit gadus), vēl viens jauns dalībnieks, utt… Līdz brīdim, kad 2014. un 2015. gadā kļuva skaidrs, ka čempionāta medaļnieki lielā mērā zināmi jau pirms sezonas, jautājums tikai – kādā secībā viņi sarindosies. Un te arī iemesls vecā Open dumpim uz klāja: atnāca “sliktie” un atņēma rotaļlietas.
Turklāt situācija tik nepatīkama, ka nav īsti kur sprukt: bez papildu dalībniekiem “īstais” Open nevar izdzīvot. Nevar izdzīvot arī “lielais” Open – ar divām Evo un pusotru Subaru ir par maz normālai klasei. Tālākais jau ir pēdējo mēnešu un nedēļu vēsture, bet nākotne ir Open 2500. Jautājums, cik ilga.
Šis vēstures apskats parāda vairākas patiesības: pirmkārt, nav bijusi mainīgāka klase Latvijas autokrosā par Klasika-2000/Open. Otrkārt, atskatoties uz šo vēsturi, grūti pārmest komisijai a) nerūpēšanos par klases izdzīvošanu, b) kādu totāli kļūdainu lēmumu pieņemšanu. Vienkārši visam bijis savs laiks un sava situācija. Pat 1997. gada Krūmiņa VW Kaffer ir grūti nosaukt par kļūdu, jo paliks neatbildēts jautājums, kas notiktu ar klasisko klasiku bez šīs “nepareizās” mašīnas. Viena versija – līderi tik ļoti pārķīlētu savus auto, ka masveidība vienalga beigtos (tagadējais, ļoti nopietnais VAZ klases jautājums). Cita versija – aizliegtu vaboles, MR2 un tām līdzīgos, bet nevarētu atkauties no BMW, Corolla un līdzīgiem “legāliem” Klasikas automobiļiem. Kas, savukārt, atkal nozīmētu VAZ masveidīguma izzušanu, jo ar jauno vilni nebūtu pa spēkam cīnīties. Grozies kā gribi, kā dibens aizmugurē, tā aizmugurē…
Open allaž bijusi ļoti specifiska, ļoti dažāda klase. Un allaž tā ir sarūpējusi gan izcilu izrādi, gan zināmu burkšķēšanu par dalībnieku sastāvu un tehniskajiem risinājumiem. Starp citu, arī tad, kad Open dzīvoja pilnvērtīgu dzīvi, vienalga bija viedoklis, ka klase nav objektīva, jo Jerāna mašīna ir bagijs, nevis salonauto. Pirmkārt, vai visas priekšpiedziņas ir ar virsbūvēm no rūpnīcas? Otrkārt, kāpēc gan lai nebūtu Latvijas krosā klase, kurā brauc ar to, kas inženierim ienācis prātā…
Visu saliekot kopā gribas teikt – baudām to, kas šobrīd atkal ir izveidojies, jo liekas, ka būs interesanti! Un to, bija vai nebija pareizi, parādīs laiks.
VairākZiemas autosprints "Smiltene 2016" Noslēguma apbalvošanas pasākums sestdien 02.04.2016. Foto Santa Sinka: http://ziemellatvija.diena.lv/sports/automoto/apbalvo-ziemas-autosprinta-smiltene-2016-sportistus-116506 Biedrības Tehniskais sporta klubs “Smiltene” biedru Ziemas autoprints "Smiltene 2016" 5.posma uzvarētāju apbalvošana.Biedrības Tehniskais sporta klubs “Smiltene” biedru Ziemas autosprints "Smiltene 2016" kopvērtējuma uzvarētāju apbalvošana.Ieejas maksa uz pasākumu 20 euro no personas. Ieejas maksā ietilpst: karstais + aukstais galds+diskomūzika + karaoke!Savus iemīļotos alkoholiskos dzērienus ņem katrs pats sev līdz!Smiltenes novada, Smiltenes pagasta, Kalnamuižā, Smiltenes tehnikuma ēdnīcas telpās sestdien 02.04.2016.plkst 18.00, ierašanās uz pasākumu no 17.30.Blakus ēkā viesnīca: Kalnaligzda, sīkāks info par viesnīcu: http://www.smiltenestehnikums.lvLaipni aicināti un gaidīti visi dalībnieki, kas ir piedalījušies, ņemiet līdzi savas sievas, draudzenes, draugus un utt!Naudu par pasākumu pārskaitīt līdz 01.04.2016. uz norādīto banku un kontu: Saņēmējs - Vairis Tralla A/s SEBbanka kods - UNLALV2X konts - LV96UNLA0016012645878 un norādiet lūdzu, ka tas ir par apabalvošanas pasākumu Ziemas autosprints "Smiltene 2016".
Iespējams samaksāt arī skaidrā naudā man personīgi, iepriekš sazinoties pa tālruni: 29125512 Vairis.
Open 3500 klase pēc Latvijas čempionāta statusa nesasniegšanas plinti krūmos nemet – lielās kubatūras auto braucēji bruņojas un cenšas virzīt klases eksistenci. Pērnais Open čempions Jānis Borševskis tikko nokārtojis sportista licenci startam šajā klasē.
“Mēs negribam pazaudēt šo klasi un iespēju ar, faktiski, D-1 mašīnām cīnīties Latvijas, Baltijas un starptautiskajā mērogā,” saka Jānis. “Šobrīd es tiecos uz startu Smiltenē, tāpat arī Aldis Zēbergs, ar kuru esmu uzņēmis kontaktus, noteikti gaidām arī citus potenciālos braucējus. Ja mums ļaus, Smiltenē būsim uz starta, lai rādītu skatītājiem un interesentiem, ka esam gatavi cīnīties un priecēt gan sevi, gan līdzjutējus. Ļoti ceru, ka šīs klases ietvaros ieradīsies arī kāds Lietuvas braucējs, lai mūsu kolektīvs būtu pēc iespējas skatāmāks. Kontaktēšu ar Agri Brediku, domāju, ka viņš gribēs braukt. Nojaušu, ka Lauris Unāms nepaspēs salikt mašīnu, taču nākamajos posmos ar viņu varēsim rēķināties. Šī klase var pastāvēt un dzīvot, tāpēc aicinām visus piebiedroties!”
LAF Krosa komisijā apstiprina, ka, pat, ja Open 3500 nesavāks kvorumu Baltijas ieskaitei, klasei netiks likti šķēršļi startam Smiltenes posmā.
VairākDažkārt šķiet, ka likumi, aizliegumi un rīkojumi ir izdomāti, lai cilvēkam sarežģītu dzīvi un ierobežotu tā dažāda veida brīvības. Tomēr dažkārt dzīve sniedz mācības, kas liek vismaz dažus no rīkojumiem uztvert pazemīgi un tos ievērot. Personīgā pieredze pēdējā mēneša laikā.
Farmaceitiskā mācība
Otrdien tika aizvadīta LAF biedru pilnsapulce, kurā viena no tēmām bija arī dopings, tā lietošanas kontrole Latvijā un pasaulē. Protams, visi izpriecājās par Mildronāta, alkohola, zāles pīpēšanas un citām tradicionālajām tēmām – viss kā parasti. Cita starpā VSMC Antidopinga nodaļas vadītāja Gata Berķa prezentācijā tika parādīts, kā mājas lapā www.antidopings.lv var atrast medikamentu sarakstu un to, vai jūsu izmantotie medikamenti nesatur sportā aizliegtas vielas. Mans pieņēmums – diez vai tas tā tieši uz mani attiecas, jo es ikdienā no zālēm izvairos un, pat, ja kaut kas dikti sāp, paķeru kādu vispārpieejamu tableti, ar ko pamatā arī pietiek.
Jau otrdienas sapulces laikā jutu, ka ziemas un pavasara koķetēšana man ir sarūpējusi klepu, iesnas – saaukstēšanos. Darba daudz, tāpēc nākamajā dienā uz aptieku, kur, noskaitot aptiekāram visas savas puņķainās bēdas, viņš kā pirmo ieteica attēlā redzamo medikamentu. Redzējis tādu nebiju, bet, ja reiz zinātājs iesaka un saka, ka labi darbojoties, jāņem ciet.
Tā kā tikko bija aizvadīta minētā saruna par dopinga lietām, savukārt iegādātās zāles nav gluži tikpat pazīstamas kā piparmētru tēja, intereses pēc ierakstīju Antidopings.lv meklētājā… Jā, kā nojautāt – esmu kļuvis par dopinga lietotāju! Joki jokiem, bet, ja šajās brīvdienās Lieldienu vietā būtu folkreisa sacensības, kurās es, visticamāk, rautos piedalīties, un, ja atnāktu vīri ar čuru trauciņiem, visticamāk, uz četriem gadiem mana spožā karjera autosportā būtu beigusies. Jā, tieši tik vienkārši! Turklāt uzreiz piebilde – folkreisā jau ir bijušas īstas, oficiālas dopinga kontroles ar īstu sportistu pārbaudīšanu un īstiem, par laimi labiem, rezultātiem. Nav iemesla padomāt, ka folkreiss, kross, utt nav olimpiskās spēles, gan jau neatnāks. Antidopinga pārstāvis, starp citu, sapulcē apliecināja, ka šogad noteikti atkal būs vizītes arī Latvijas autosportā.
(image)
Konkrētās zāles metu pie malas un ceru, ka draiskās tabletītes atstās manu organismu līdz sezonas sākumam. Starp citu, vēl pirms personīgā eksperimenta jau ienāca ziņas, ka vēl viens krosa braucējs jau spiests mainīt medikamentus, lai līdz Smiltenes posmam būtu “tīrs”.
Antidopinga prezentācija LAF pilnsapulcē
Ziņa par LAF pilnsapulcē lemto
Hermētiskā mācība
Dažkārt gadījies dzirdēt, kā sacensībās tehniskajā komisijā sportisti spiesti noklausīties, ka salonā izvietotie elementi – bākas, akumulatori, elektrības vadi un caurules – neesot pareizi nosegti. Ļoti bieži šī komisāru informācija tiek uztverta kā piekasīšanās un perfekcionisma prasīšana tur, kur to nevajag – folkreisā un arī krosā taču var pa vienkāršo, nav jau WRX.
Pēc Jēkabpils folkreisa posma, kurā automašīna ar starta numuru 100 izstājās fināla vidū, aizvadīju pētniecības darbus, kāpēc mašīna īsti pati no sevis apklusa. Lai gan domās bija virzieni, kurā meklēt defektu, viss apstājās un atklājās brīdī, kad tehniku gribējās dabūt lejā no piekabes.
Teiksim tā – akumulators bija nosegts, taču vienmēr var labāk, sevišķi, ja runājam par hermētiku, necaurlaidību, utt. Manā gadījumā akumulators bija uzsprādzis, izveidojot izkusušu, skābes saēstu caurumu tā vidū, atlauztu akumulatora korpusu, pārsega piekušanu pie baterijas stiprinājumiem… Viss beidzās laimīgi, līdz tam pat nebija nojautas par šādu teroraktu manas mašīnas salonā. Vienīgi pārdomas – ja nu akumulators būtu nevis mašīnas pakaļējā beņķa vietā, bet gan blakus un, ja nu pārsegs būtu – teikšu godīgi – vēl švakāks nekā tas bija šoreiz?
(image)
Iedomājieties, tas viss tiešām dabā spēj notikt! Apnikusī frāze “Autosportā drošība pirmajā vietā” ieguvusi jaunu nozīmi manā prātā.
VairākMēnesi pirms Latvijas autokrosa čempionāta starta Open 2500 klasē licencējušies astoņi sportisti, līdz ar to formāli izpildīts LAF Krosa komisijas uzdevums, lai klase saņemtu Latvijas čempionāta statusu.
Klasei šobrīd licencējušies Harijs Līgotnis, Jānis Kozlovskis, Kristaps Ašmanis, Ints Jeršovs, Raivis Grigorovičs, Armands Pārupe, Eduards Iesalnieks un Jānis Dreimanis. Turklāt dzirdēts, ka šajā klasē gaidāmi arī papildinājumi – ja ne uz Smiltenes posmu, tad uz nākamajiem posmiem.
Ja par Open 2500 statusu bija nervozitāte, taču ne bažas, tad šobrīd bez statusa paliek Open 3500 klase. Kategorijā licenci saņēmis Aldis Zēbergs, Lauris Unāms un gatavs manevriem arī Jānis Borševskis. Taču cerību uz astoņiem dalībniekiem Latvijas robežās atlikušās diennakts laikā nav.
Tas gan nenozīmē, ka šīs mašīnas šogad Latvijas krosa saimē nebūtu iespējams izmantot. Pirmkārt, pastāv iespēja šīs klases ietvaros, kopā ar kaimiņiem, aizvadīt Baltijas sezonu. Otrkārt, vietējais un šeit notiekošais NEZ rallijkross uzņems šīs mašīnas atplestām rokām. Treškārt, Lietuvā šogad notiks gan Eiropas autokrosa čempionāta posms, gan RallycrossChallenge sacīkste. Plus Igaunijas rallijkrosa čempionāts – sanāk gana garš kalendārs. Turklāt nav aizliegts klasei krāt kolektīvu 2017. gada aktivitātēm.
Oficiālais licencēšanās termiņš tiem sportistiem, kuri plāno startēt Latvijas čempionāta pirmajā posmā, formāli noslēdzas ceturtdien, 24. martā.
VairākGandarījums par šā gada sportistu gatavošanos Latvijas autokrosa čempionātam – jauna diena, jauns licenču īpašnieku vilnis.
Open 2500 klasei šodien vēl divi sportisti: Armands Pārupe un Eduards Iesalnieks. Kopējais klases licenču skaits līdz ar to – septiņi. Intriga saglabājas, bet valda patīkamas nojausmas par klases Latvijas čempionāta statusu.
Uzrāviens arī VAZ Klasika rindās: piepulcējas Andris Krieviņš, igaunis Heinars Lehtsārs un Gatis Lībis.
Pa septiņiem licencētiem braucējiem 2000 Super, Open 2500 un VAZ klasē. Četri licencēti braucēji 1600 klasē, pa vienam Open 3500 un B600 klasē.
Līdz šim licencētie Latvijas autokrosa čempionāta sportisti
1600
Pēteris Āboliņš
Mareks Dainis
Krists Valters
Raimonds Mūrnieks
2000 Super
Normunds Akmentiņš
Mārtiņš Spīķis
Edijs Ošs
Mārtiņš Starks
Juris Smilga
Juris Spīķis
Oskars Troika
Open 2500
Harijs Līgotnis
Jānis Kozlovskis
Kristaps Ašmanis
Ints Jeršovs
Raivis Grigorovičs
Armands Pārupe
Eduards Iesalnieks
B600
Jānis Baumanis
Open 3500
Aldis Zēbergs
VAZ Klasika
Edijs Zimza
Rinalds Apiņš
Edgars Elsts
Arnis Odiņš
Andris Krieviņš
Heinars Lehtsārs
Gatis Lībis
Vairāk