Foto: Ilze Krieviņa
Pirms pēdējā Latvijas autokrosa čempionāta posma, kas notika šo svētdien Smiltenes „Tepera” trasē, jau bija zināms viens čempions – 1600 klasē startējošais Rihrads Dainis, taču pārējās klasēs intriga tika saglabāta līdz pat finālbraucieniem. Bez lietus un īpašām laikapstākļu drāmām, tomēr aizraujošās cīņās tika noskaidroti sezonas uzvarētāji Mini bagiju, B600, Super 2000, Open 2500 un VAZ klasikas klasēs.
Skatītāju iemīļotajā mini bagiju klasē, kurā startē bērni no 4-9 gadu vecumam, aizraujošā cīņā uzvaru izcīnīja latvietis Linards Jasons, apdzenot Lietuvas pārstāvi Matas Zavarski. Vēl viens lietuvietis Daugirdas Dungveckis trešais, lai arī uz brīdi bija ticis garām Zavarskim cīņā par otro vietu. Zavarskis Smiltenē kļuva par Latvijas čempionu, vicečempiona tituls Dungveckim, bronza pašmāju braucējam no Ventspils – Linardam Jasonam.
B600 klases finālā no starta vadībā aizbrauca Jānis Geisters, viņam sekoja Gatis Geisters un Edgars Zīverts. Drīz Zīvertu apdzina Jānis Baumanis, nonākot bronzas pozīcijā. Taču pēdējā aplī Baumanis izstājās, atdodot pjedestāla pozīciju Kasparam Meņģelim. Par čempionu šajā gadā kļuvis Gatis Geisters, otrajā vietā – Jānis Geisters un trešajā vietā Kaspars Meņģelis.
VAZ klasikas klases finālā startā pārsteigumu Andrim Krieviņam sarūpē Kalvis Tēts, aizbraucot pirmais. Krieviņš visa fināla garumā meklē ceļu Kalvim garām, taču Tēts neatstāj brīvu vietu ne iekšmalās, ne ārmalās, uzvarot posmā un arī sezonā. Andris Krieviņš otrais un vicečempions. Trešo vietu posmā pēc smagas sezonas sasniedz Armands Ķēniņš, bet Jānis Linde aizcīnās līdz ceturtajai vietai posmā, bet sezonas kopvērtējumā Lindem bronza.
Open 2500 klasē dramatiskā cīņā Ints Jeršovs izcīna sezonas titulu. Uzvarējis finālbrauciena startā, Ints kontrolēja braucienu, līdz brīdim, kad plīsa viņa automašīnas riepa. Pēdējos divos apļos Jānis Kozlovskis dara visu iespējamo, lai uzvarētu un kļūtu par čempionu. Pāris reizes Jānis pat bija priekšā Jeršovam, taču uz pārāk liela ātruma rēķina – Intam Jeršovam izdevās atgūt pozīciju, uzvarēt, un kļūt par čempionu.
Salīdzinoši vienkāršs fināls norisinājās 1600 klasē, kur čempions jau bija zināms – tas ir Rihards Dainis. Kaspars Silenieks uzvarēja startā un finālbraucienā, kļūstot par vicečempionu. Andis Kļava otrais, sezonā trešais. Jānim Balodim posma finālā trešā vieta.
2000 Super klasē aizraujošā finālā startā uzvarēja Jānis Spīķis, dodoties pamatīgā atrāvienā no sekotājiem. Rūdolfs Bogens, Ritvars Kārkliņš, Edijs Ošs, Juris Zembergs un pārējie aizvada cīņas savā starpā. Situācija stabilizējas, kad Bogens tika prom no konkurentiem, un sāka ķert Spīķi. Kārkliņš sāpīgi uzleca mazajā tramplīnā, pārsitot dzesēšanas sistēmu. Neskatoties uz pamatīgiem tvaika mutuļiem, Ritvars turpināja pakaļdzīšanos.
Tikmēr Spīķa mašīnai pārplīsa aizmugurējā riepa. Rūdolfs Bogens to izmantoja un drīz tika Jānim garām. Rūdolfs uzvar un šķita, ka čempiona tituls jau rokā, taču… Rūdolfs Bogens tika diskvalificēts no Smiltenes posma par mašīnas aizmugurējo riepu neatbilstību tehniskajiem noteikumiem (protektors “par rupju”). Rūdolfs atzina kļūdu, līdz ar to uzvara posmā – Jānim Spīķim, seko Kārkliņš un Ošs. Par čempionu kļuvis Ritvars Kārkliņš, Rūdolfs Bogens saglabā otro vietu, bronza Edijam Ošam, par diviem punktiem piekāpjoties Rūdolfam.
Informāciju sagatavoja:
Kristīne Pavlovska,
LAF preses sekretāre
Foto: Rallifotod.eu
Viena no dramatiskākajām cīņām Latvijas autokrosa čempionāta pēdējā posmā Smiltenē bija par Open 2500 čempiona titulu. Abi galvenie titula dalītāji Ints Jeršovs un Jānis Kozlovskis komentē aizvadīto cīņu.
Pēdējais posms Open 2500 klasē dienas garumā šķita veidojamies par labu Jeršovam. Ints dominēja visās kvalifikācijās, neļaujot Kozlovskim pat cerēt uz cīņas saasinājumu. Šo pašu scenāriju diktēja arī fināla pirmā puse, lai gan bija redzams, ka abi favorīti brauc ar pilnu atdevi. Taču tad Jeršova mašīnai plīsa aizmugurējā riepa, kas situāciju ievērojami dramatizēja, un deva Kozlovskim iespēju uzsākt cīņu par uzvaru. Ja Jānis būtu ticis Intam garām, abiem kopvērtējumā būtu vienāds punktu skaits, kas pēc papildnosacījumiem titulu atdotu Kozlovska rokās.
“Sarūpējām izrādi skatītājiem līdz pēdējam metram, vai ne?” pamatoti lepns jūsmoja Jeršovs. “Šī bija lieliska sezona līdz pēdējiem metriem un centimetriem, ar drāmu līdz beidzamam.”
Jeršovs krosā debitēja 2011. gadā un, tā kā bija tobrīd vienīgais pilnpiedziņas auto braucējs, nekavējoties tika uzskatīts par galveno favorītu. Taču pirmās sezonas nebija vieglas, avārijas un neveiksmes atņēma titulus. Šajos gados Ints divreiz bija kļuvis par vicečempionu, vienreiz gūta bronza. Nu arī zelts. “Domāju, ka šis ir daudz īstāks čempiontituls nekā tas, kuru būtu guvis pirmajā vai otrajā gadā. Šim noteikti ir daudz lielāka vērtība, vismaz man pašam. Cīņa bija saspringta. Spilgtākā situācija finālā bija brīdis, kad priekšpēdējā apļa pēdējā līkumā Jānis metās iekšmalā. Es sapratu, ka būs šāds manevrs, un sapratu viņa domu – atspiesties ar sānu pret sānu un aizbraukt garām. To atšifrējot, es pavēru iekšmalu pavisam vaļā, lai viņam neizdodas atspiesties. Jānis kā raķete izlidoja cauri līkumam un aizlidoja taisni smiltīs. Tas laikam bija izšķiroši!”
Kozlovskim pēdējā posma pēdējie apļi bija emociju pilni. Jānis atzīst, ka pirmā doma bijusi pārāk pašpārliecināta: “Kad redzēju, ka Inta mašīnai maucas nost riepa, man jau acu priekšā aizlidoja “putniņi”, ka “viss, čempions!”. Likās, ka tagad tik kaut kādā brīdī jāpabrauc viņam garām un jāsasniedz viss, ko vēlos. Taču ar laiku šī sajūsma zuda, jo jutu, ka Ints arī šajā situācijā ir ātrs un labi aizstāvas. Pēdējie apļi bija emociju, plānu un domu pilni, liekas, paspēju izdomāt visu savu dzīvi šajās minūtēs!”
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv
Svētdien, 27. augustā, ja ne visi, tad ļoti daudzi autokrosa cienītāji un Smiltenes pilsētas iedzīvotāji izvēlējās pavadīt Tepera trasē, lai klātienē vērotu Latvija autokrosa čempionāta sezonas pēdējo, sesto posmu, cīņas Igaunijas......
(Rakstā ir 1848 simboli...)
более