Līdz pieteikumu bezsankciju termiņam pirms Latvijas un Baltijas pirmā posma Smiltenē atlikušas desmit dienas. Dalībnieku saraksti pildās, parādās pirmie pārsteigumi.
Sportisti 24. aprīļa sacīkstei smiltenē, Tepera trasē var pieteikties līdz 14. aprīlim. Var, protams, arī vēlāk, vienīgi tad tiek zaudēts laika kontroles rezultāts un pirmajā kvalifikācijas braucienā jāstartē no pēdējās starta vietas.
Tātad desmit dienas līdz pieteikumu termiņam. Latvijas un Baltijas čempionāta klasēs jau pulcējas kvorumam nepieciešamie dalībnieku daudzumi: 1600, 2000 Super, VAZ Klasika un B600 jau sasnieguši vismaz sešus pieteikumus. Tuvu šim panākumam arī Baltijas Buggy 1600 klase. Vēl zināms darbs veicams “jaunajai” Open 2500 klasei, kā arī tradicionāli kavējošajai Mini bagiju kategorijai. Arī Open 3500 tiek solīti papildinājumi.
Starpsezonas nosacītās krīzes klases bija 1600 un jebkurš Open veidojums. 1600 klase jau sasniegusi sešu braucēju kvorumu, turklāt ar to pieteikumu skaits varētu nebeigties. Sarakstos bez klases pēdējo gadu regulārajiem dalībniekiem Raimonda Mūrnieka, Jāņa Grīnvalda un Mareka Daiņa atgriežas Jānis Lideris. Jānim pēdējie gadi krosā nesuši vairāk vilšanos nekā izdošanos – parasti viss noslēdzās vienīgajā startētajā sacīkstē ar motora defektu, vai, kā 2014. gada nogalē – ar avāriju. Tomēr ir aizdomas – ja mašīna ies, Jānis būs nopietns spēlētājs ne tikai cīņā par pjedestālu, varbūt pat par uzvaru.
Patīkami, ka klasē īstajā brīdī ienāk debitanti. Pēteris Āboliņš kaujas gatavībā, tāpat pieteikums no Krista Valtera – 15 gadus jauna braucēja. Krists šobrīd no visiem pieteiktajiem braucējiem ir pārliecinoši visjaunākais (ja neskaita Mini klasi, protams). No salonmašīnu klasēm arī auto vismazākais –Suzuki Ignis!
2000 Super klase šogad atkal būs varenas izrādes veidotāja. Šobrīd pieteikušies astoņi braucēji, kas gan ne tuvu nav galīgais skaits. Pērnā gada cīnītājiem Rihardam Dainim, Jurim Spīķim un Oskaram Troikam lieliski papildinājumi. Atgriežas aizpērnais Latvijas vicečempions Edijs Varnas – neapšaubāmi nopietns spēlētājs. No lietuviešiem pirmais pieteicies gados jaunais Martins Pikčilingis, kā arī pērnais Krosa komisijas kausa trešās vietas ieguvējs Raimonds Lastmanis. Raimonds strauji progresējis gada laikā. Taču, šķiet, divi galvenie intrigas turētāji, vismaz līdz šim, sarakstā ir Mārtiņš Spīķis ar leģendāro ģimenes Peugeot 206, kā arī Aivars Kreijers. Abu ātrums un pozitīvā agresija sola daudz. Tieši cik daudz – laiks rādīs, to vieglāk būs pateikt, redzot visu dalībnieku sarakstu.
Open 2500 klasē pašlaik četri pieteikumi – klasei jāpiestrādā pie dalībnieku skaita, lai apliecinātu nepieciešamību no tās izslēgt līdz šim dominējušās lielās mašīnas. Pieteikušies galvenie favorīti – Jānis Dreimanis un Jānis Kozlovskis, tāpat arī Klasikai uzticīgais Kristaps Ašmanis. Čempionāta debijai gatavojas arī Armands Pārupe – pirmā priekšpiedziņas automašīna Open klasē.
VAZ Klasika ieskaitē šobrīd septiņi pieteikumi, taču arī – tas nav viss. Kaujas gatavībā čempions Arnis Odiņš, kā arī viņa kluba biedri Andris Krieviņš, Edijs Zimza un igaunis Heinars Lehtsārs. Liepājas puses braucēji Gatis Lībis un Kaspars Garkalns gatavi cīņai, tāpat arī Jānis Linde. Klasē, iespējams, ne visi topoši Latvijas čempionāta dalībnieki paspēs uz Smiltenes posmu, taču sezonas gaitā gaidāms “ģimenes pieaugums”.
Interesanti manevri B600 klasē. Divkārtējā čempione Beate Klipa oficiāli noliek kara cirvi Latvijas čempionātā, lai bagijā uzstādītu 750 kub. cm motoru un dotos uz NEZ Kroskartu čempionāta CK Xtrem klasi. Beate atsaukusi sākotnējo pieteikumu Smiltenes posmam. Un tas nozīmē, ka visiem pārējiem ir brīvs ceļš uz uzvaru!
Šobrīd seši pieteikumi. Kaujai gatavojas brāļi Jānis un Gatis Geisteri, Gints Astrauskis, Jānis Kļava un Lauris Brikainis – pērn jau trasēs redzēti braucēji. Pieteicies arī debitants, kurš pirmajā gadā var sajaukt līdzjutēju prātus ja ne braukšanas, tad noteikti sava vārda un uzvārda dēļ – Jānis Baumanis. Sakritība, protams, varena.
Baltijas Buggy 1600 klasē pieci pieteikumi, no kuriem viens – lietuvietis Gintars Morkevičs, bet pārējie mūsējie. Un te pārsteigums – ierastajiem mūsu braucējiem Mārim Līcim, Jānim Ščerbickim un Mortenam Perševicam pievienojies vēl pērn salonauto 2000 Super klasē startējušais Ritvars Zobens. Ritvars ar bagiju braukšanu koķetēja jau 2014. gada nogalē, startējot vienā B600 klases sacīkstē. Taču likās, ka ar to arī bagiji tiks likti pie malas, jo pērn tika trasē izvestas pat divas 2000 Super mašīnas.
Mini bagiju klasē pašlaik pieteikta tikai mazā leišu meitene Skaiste Prašukaite. Pārējie turpina ievērot klases tradīcijas, nesteidzoties ar pieteikšanos. Taču laika jau vēl pietiek.
Open 3500 klase ir uzsākusi ceļu uz Smilteni. Tā kā klasei nav Latvijas čempionāta ieskaites, sešu braucēju kvorums šķietami nav uzdevums. Tas gan ir aktuāls Baltijas čempionāta kontekstā. Šobrīd “lielajam Openam” uzdevums ir piepulcēt Jānim Borševskim un Aldim Zēbergam papildspēkus, lai klasei būtu vērts doties uz Smilteni. Kaujai gatavojas arī Lauris Unāms un Jānis Augulis, iespējami vēl kādi pārsteigumi. Kā jau vairakkārt uzsvērts – Latvijas čempionāta statusa neiegūšana šogad vēl nav pasaules gals, jāstrādā nākamajām sezonām. Baltijas čempionāta neizgāšana jau būtu solis pareizā virzienā.
Starp citu, Baltijas ieskaitē gaidāms visai smags jauninājums titulu izcīņai. Par Baltijas čempionu braucējs varēs kļūt tikai gadījumā, ja viņš būs startējis visos četros posmos, klasē sezonas laikā būs startējuši ne mazāk kā astoņi braucēji. Ja šie normatīvi netiek izpildīti, uzvarētājs formāli kļūst par Baltijas kausa ieguvēju.
Pašlaik komandu ieskaitē pieteikumu nav, taču tie radīsies tuvāk pirmā posma startam. Zināms, ka būs jauna komanda EVE Autosports.
Junioru kausā pašlaik četri pieteikumi: Krists Valters no 1600 klases, Martins Pikčilingis no 2000 Super un brāļi Geisteri no B600 klases.
Sākam nevarēt sagaidīt!
болееNeapšaubāmi, starpsezonas galvenā varone kļuvusi Open klase un tās sadalīšana. Aizmirsies pat tas, ka 1600 klase ir uz izmiršanas robežas. Kas un kāpēc notiek Open klasē?
Šobrīd gan braucēju, gan līdzjutēju pulkā ir divas galvenās domas. Lai runā simboli. Aldis Zēbergs: “Nedomāju, ka tas, kas šobrīd ir izdarīts ar Open, būtu pareizi. Vairāk izskatās, ka daži cīnās par uzvarām ar noteikumiem, nevis trasē. Jābrauc visiem kopā un jācīnās, neviens nav neuzvarams. Un klases iekšienē var izdalīt divus čempionātus, kā mums tas bija savulaik deviņdesmito gadu sākumā, kad Gints Bujāns un vēl pa kādam brauca ar pilnpiedziņas mašīnām, bet pārējie ar priekšpiedziņām. Es regulāri braucu mājās ar diviem kausiem – vienu par atlēkušu pjedestāla vietu kopējā ieskaitē, otru par uzvaru savā ieskaitē.”
Aldis, respektīvi, netieši piedāvā pērnā gada Open kausa ieskaiti vienkārši padarīt par vēl vienu čempionātu.
Jānis Kozlovskis: “Klašu dalīšana nav mana kausiņa dēļ. Pirmkārt, tas ir drošības dēļ – nevar Normunda Skribja ZAZ braukt blakus Evolūcijām, jo pie kontakta svara atšķirība ir tik milzīga, ka vieglākais izlido no trases kā korķis, ko mēs jau pāris reizes esam redzējuši. Turklāt pāris lielās mašīnas atņem interesi startēt vairākiem Open pamatbraucējiem, kamēr tik daudz pilnpiedziņu vietā klāt nenāk.”
Jānis Dreimanis: “Ja ļaudis saka, ka Evo, MR2, BMW un ZAZ var braukt vienā klasē, tad man nav skaidrs, kāpēc mēs izdalām tādu sīkumu kā 1600 un 2000 Super priekšpiedziņā? Tad šīs klases ir praktiski vienādas, jo vairāk tāpēc, ka svaru tabula atbalsta mazāko kubatūru. Latvija ir par mazu daudzām Evo nacionālajā autokrosā, viņu nebūs. Savukārt šobrīd, sadalot klases, jau jūtams, kā uz Open riktējas jauni braucēji, arī Klasikas tajā skaitā.”
Par kopējo domu var diskutēt – ir pareizas lietas, bet ir lietas, kurām ir “divi gali”. Par tagadni, nākotni, un arī vēsturi – var grozīt un muļļāt tēmu visādos virzienos. Kas nāk prātā, par šo domājot?
Pirmkārt, lai gan sajūta var rasties, ka šī ir klase kurā “katram lūdzu pa kausiņam!”, gluži novirzīt vainu uz diviem kādu lietu bīdītājiem nav pareizi. Open pirms sadalīšanās bija sportistu sapulce, kurā piedalījās tie, kas piedalījās. Un sadalītās klases ir vairākuma balsojums. Kas, savukārt, ir rets gadījums, kad komisija ļauj sportistiem pašnoteikties.
Otrkārt, par Open loģiskumu tagad… Ja – sauksim lietas vārdos, visi jau zina, kurš kuru domā – Kozlovska cīņa pret Evo izslēgšanu ir uztverama kā dzīšanās pēc kausiņa, tad šajā brīdī publiski ir iemesls pazemot precīzi visas pārējās LČ salonu klases. Atskats vēsturē: protesti bija, kad draudēja savienot 1600 ar 2000 Super. Protesti bija, kad 2000 Super bija jābrauc kopā ar Jerānu, brāļu Kuļikovsku ZAZ, utt. Protesti bija no VAZ, kad viņiem bija jābrauc vienā ieskaitē ar Open. Tātad izbļaustījušies un, attiecīgi, “dzinušies pēc sava kausiņa” ir visi. Un šādā kontekstā divlitru (kādreiz pat 1600, ja nemaldos) RWD pretošanās par trešdaļu smagākajai turbo mašīnai, kura principā atbilst pasaules rallijkrosa čempionāta noteikumiem, būtu pat ļoti piedodami. Daudz piedodamāk nekā pārējos minētajos gadījumos.
Treškārt, par Open vēsturi. Kā mēs vispār līdz šādām klasēm nonācām? Neticami, bet saknes šā brīža Open situācijai meklējamas tālajā 1997. gadā. Līdz tam pāris gadus Latvijas krosā bija izveidota klase ar nosaukumu Klasika 2000. Tās iniciators, Zilākalna trases izveidotājs Oļģerts Vērmanis ar šo klasi bija domājis klasiskās piedziņas VAZ automašīnas, taču tas tā īsti netika definēts – atstāja durvis vaļā BMW un citiem agregātiem. Un tā laika autokross uzķērās, jo 1997. gadā Ilgonis Krūmiņš uz starta izveda VW Kaffer vaboli, kura arī bija ar aizmugures piedziņu, iekļāvās arī 2000 kub. cm. Piebilde – motors aizmugurē. Pilotam nedaudz bija jāpamācās savaldīt šo mašīnu, bet, kad tas tika izdarīts, tika gūts tā gada Latvijas čempiona tituls šajā klasē. Nākamajā gadā ar šo auto panākumu atkārtoja Andrejs Lajevskis, bet maisam gals bija vaļā. Aivis Egle, Māris Druva un Ainārs Igaveņš ar Toyota MR2, Armands Griboniks ar Pontiac Fiero, Helmuts Brazovskis un Ivars Kuļikovskis ar Talbot Matra Murena, Oļegs Ružkovskis ar Mazda RX7, Andris Dambis ar Porsche… Trasē tika izvesti tādi modeļi, par kādiem postpadomju cilvēks pat nenojauta. Lūk arī šā brīža Open dzimšana…
Skaidrs, ka problēma tika pamanīta. No vairāk nekā 30 uz katru posmu braukušajiem žiguļiem pāri nepalika pat puse, klasiskā Klasika iznīka, nelīdzēja pat atsevišķi BMW, kas centās turēt Klasikas kanti. Bija laiks bļāvienam, gana pamatotam.
2002.gadā notika kas līdzīgs, kā šogad ar Open klasi. Tika izveidotas divas kategorijas – 2000 Klasika un 2000 Prototipi. Tātad pirmajā klasiskā Klasika (motors priekšā), otrajā visi pārējie ar aizmugures piedziņas auto. Gluži kā šobrīd, neliels pārsvars bija klases pamatiedzīvotājiem – Klasikai, bet prototipi balansēja uz kvoruma robežas. Taču sekoja abu šo ieskaišu dalībnieku skaita krišanās. Nepalika vairāk ne prototipu, ne, kas interesanti, arī Klasiķu, kuri tik ļoti rāvās uz neatkarību. Ar vienu gadu pietika, lai klases apvienotu atpakaļ un kategoriju nosauktu par Open. Dzīve Open klasei laimīgi ritēja līdz pat 2008. gadam, kad pēkšņi klasē visas sezonas garumā uz starta izgāja tikai 14 dalībnieki. Tobrīd gan visas klases dabūja pa mizu krīzes dēļ. Bet Open ar savu specifisko tehniku kaut kā bija vissāpīgāk. Nāca nākamais gads, kad pie vārda tika fonā tapušās un kausa izcīņas statusā braukušās VAZ klases mašīnas. To nebija tik daudz, lai klase iegūtu Latvijas čempionāta statusu, bet bija tik daudz, lai palīdzētu izvilkt posmu kvorumu Open klasei. Imants Kolomenskis, Jānis Rakuzovs un pāris citi bija tie, kuri tobrīd palīdzēja nenomirt Open klasei – mašīnām ar aizmugures piedziņu. Pretējā gadījumā – bija skaidrs – paliks trīs, četras mašīnas, un pasākums būs galā. Taču skaidrs, arī VAZ braucēji nebija ar mieru būt tikai statistikas veidotāji (gluži kā šobrīd Open 2500 līderi), tāpēc arvien vairāk bruņojās, lai izveidotu savu klasi. 2010. gadā Open klasē vairs čempionātā nestartēja neviens VAZ. Open gan arī vairs nevajadzēja – izrāpjoties no finanšu krīzes atgriezās arī “īstie” Open dalībnieki, turklāt arvien vairāk parādījās runas, ka Open nākotni varētu vilkt nevis VAZ, bet gan pilnpiedziņas mašīnas. Vēl vairāk – 2013. gadā VAZ Klasika ieguva Latvijas čempionāta statusu, izbeidzot žiguļu tēmu.
Ints Jeršovs kā pirmais pretī Jerānam un Kozlovskim izveda pilnpiedziņas Subaru. Taču klases līderi noturēja pozīcijas – Jeršovs vēl mācījās, un skarbi mācījās. Taču jaunai ērai starts bija dots: 2013. gadā ieradās Agris Brediks ar Evo… Ļoti labi – skatītājiem prieks (Latvijas kross čempionāta statusā pilnpiedziņu nebija redzējis vairāk nekā desmit gadus), vēl viens jauns dalībnieks, utt… Līdz brīdim, kad 2014. un 2015. gadā kļuva skaidrs, ka čempionāta medaļnieki lielā mērā zināmi jau pirms sezonas, jautājums tikai – kādā secībā viņi sarindosies. Un te arī iemesls vecā Open dumpim uz klāja: atnāca “sliktie” un atņēma rotaļlietas.
Turklāt situācija tik nepatīkama, ka nav īsti kur sprukt: bez papildu dalībniekiem “īstais” Open nevar izdzīvot. Nevar izdzīvot arī “lielais” Open – ar divām Evo un pusotru Subaru ir par maz normālai klasei. Tālākais jau ir pēdējo mēnešu un nedēļu vēsture, bet nākotne ir Open 2500. Jautājums, cik ilga.
Šis vēstures apskats parāda vairākas patiesības: pirmkārt, nav bijusi mainīgāka klase Latvijas autokrosā par Klasika-2000/Open. Otrkārt, atskatoties uz šo vēsturi, grūti pārmest komisijai a) nerūpēšanos par klases izdzīvošanu, b) kādu totāli kļūdainu lēmumu pieņemšanu. Vienkārši visam bijis savs laiks un sava situācija. Pat 1997. gada Krūmiņa VW Kaffer ir grūti nosaukt par kļūdu, jo paliks neatbildēts jautājums, kas notiktu ar klasisko klasiku bez šīs “nepareizās” mašīnas. Viena versija – līderi tik ļoti pārķīlētu savus auto, ka masveidība vienalga beigtos (tagadējais, ļoti nopietnais VAZ klases jautājums). Cita versija – aizliegtu vaboles, MR2 un tām līdzīgos, bet nevarētu atkauties no BMW, Corolla un līdzīgiem “legāliem” Klasikas automobiļiem. Kas, savukārt, atkal nozīmētu VAZ masveidīguma izzušanu, jo ar jauno vilni nebūtu pa spēkam cīnīties. Grozies kā gribi, kā dibens aizmugurē, tā aizmugurē…
Open allaž bijusi ļoti specifiska, ļoti dažāda klase. Un allaž tā ir sarūpējusi gan izcilu izrādi, gan zināmu burkšķēšanu par dalībnieku sastāvu un tehniskajiem risinājumiem. Starp citu, arī tad, kad Open dzīvoja pilnvērtīgu dzīvi, vienalga bija viedoklis, ka klase nav objektīva, jo Jerāna mašīna ir bagijs, nevis salonauto. Pirmkārt, vai visas priekšpiedziņas ir ar virsbūvēm no rūpnīcas? Otrkārt, kāpēc gan lai nebūtu Latvijas krosā klase, kurā brauc ar to, kas inženierim ienācis prātā…
Visu saliekot kopā gribas teikt – baudām to, kas šobrīd atkal ir izveidojies, jo liekas, ka būs interesanti! Un to, bija vai nebija pareizi, parādīs laiks.
болееWinter СПРИНТ "Смилтене 2016" Окончательные награды событие в субботу 02/04/2016. Фото Santa Sinka: http://ziemellatvija.diena.lv/sports/automoto/apbalvo-ziemas-autosprinta-smiltene-2016-sportistus-116506
Общество членов технический спортивный клуб "Смилтене" Зимняя AUTOPRINT "Смилтене 2016 года" 5-победителей мероприятия.
Общество технический спортивный клуб "члены Смилтене" Winter СПРИНТ "Смилтене 2016 года" победителей турнирной таблице.
Входная плата в случае € 20 на человека. Входная плата включает в себя: горячий + холодный буфет diskomūzika + + караоке!
Ваши любимые алкогольные напитки каждый берет себя!
Smiltenes уезд, волость Смилтене, Калнамуйжа, Смилтене техникума столовой помещения в субботу 02.04.2016.plkst 18.00 прибытие на мероприятие с 17:30.
Строительство соседнем отеле Kalnaligzda, подробная информация об отелях: http://www.smiltenestehnikums.lv
Добро пожаловать и приветствовать всех участников, которые приняли участие в, приносят своих жен, подруг, друзей и так далее!
Деньги как мера для передачи до 04.01.2016. в указанный банк и счет: Получатель - Vairis Tralla A / S SEBbanka код - UNLALV2X счета - LV96UNLA0016012645878 и укажите, что это для apabalvošanas событий Зимний Спринт "Смилтене" 2016.
Также можно оплатить наличными для меня лично, обратившись по телефону: 29125512 больше.
Open 3500 klase pēc Latvijas čempionāta statusa nesasniegšanas plinti krūmos nemet – lielās kubatūras auto braucēji bruņojas un cenšas virzīt klases eksistenci. Pērnais Open čempions Jānis Borševskis tikko nokārtojis sportista licenci startam šajā klasē.
“Mēs negribam pazaudēt šo klasi un iespēju ar, faktiski, D-1 mašīnām cīnīties Latvijas, Baltijas un starptautiskajā mērogā,” saka Jānis. “Šobrīd es tiecos uz startu Smiltenē, tāpat arī Aldis Zēbergs, ar kuru esmu uzņēmis kontaktus, noteikti gaidām arī citus potenciālos braucējus. Ja mums ļaus, Smiltenē būsim uz starta, lai rādītu skatītājiem un interesentiem, ka esam gatavi cīnīties un priecēt gan sevi, gan līdzjutējus. Ļoti ceru, ka šīs klases ietvaros ieradīsies arī kāds Lietuvas braucējs, lai mūsu kolektīvs būtu pēc iespējas skatāmāks. Kontaktēšu ar Agri Brediku, domāju, ka viņš gribēs braukt. Nojaušu, ka Lauris Unāms nepaspēs salikt mašīnu, taču nākamajos posmos ar viņu varēsim rēķināties. Šī klase var pastāvēt un dzīvot, tāpēc aicinām visus piebiedroties!”
LAF Krosa komisijā apstiprina, ka, pat, ja Open 3500 nesavāks kvorumu Baltijas ieskaitei, klasei netiks likti šķēršļi startam Smiltenes posmā.
более